Vanliga frågor om Sambla
En låneförmedlare hjälper dig att jämföra flera olika banker och långivare när du vill låna pengar. Alltså att förmedla lån till sina kunder. Sambla är ingen bank och lånar inte själva ut några pengar, utan agerar som en mellanhand mellan bank och dig som låntagare.
Vilka långivare samarbetar Sambla med?
Vilka långivare samarbetar Sambla med?
Just nu samarbetar Sambla med 40 långivare och banker. Nedan följer ett urval av dessa.
Avida, Bank Brocc, Bank Norwegian, Collector Bank, COOP MedMera Bank, Credento, Credigo, Goodcash, ICA Banken, Ikano Bank, Instabank, Morrow Bank, KonsumentKredit, Lunar, Lån & Spar Bank, Marginalen Bank, Moank, Nordax, Primal Capital, re:member, Resurs Bank, Sevenday Finans, Svea Ekonomi, TF Bank, Wasa Kredit.
Du hittar alla våra partners här.
Hur tjänar Sambla pengar?
Hur tjänar Sambla pengar?
Sambla får en ersättning av den bank som du väljer att låna hos. Det tillkommer inga räntepåslag eller extra kostnader genom att du använder vår tjänst. Enkelt förklarat betalar bankerna oss för att vi hjälper dem att hitta en ny kund!
Är Sambla en bank?
Är Sambla en bank?
Nej, Sambla är ingen bank. Vi samarbetar med över 40 banker och långivare där vi hjälper dig hitta den långivare som kan ge dig bäst erbjudande. Alltså är det inte heller vi på Sambla som beviljar eller betalar ut lånet - det sker av bankerna och långivarna.
Vad är Sambla Plus?
Vad är Sambla Plus?
Syftet med Sambla Plus är att medlemmar ska få förmåner från Samblas verksamhet inom lån, försäkringar samt andra finansiella tjänster och produkter för privatpersoner. Om du vill lämna Sambla plus, vänligen följ länken nedan och skriv in din e-postadress. Därefter tar vi bort dig från vår databas. https://www.sambla.se/unsub/
Vem kontaktar jag vid klagomål?
Vem kontaktar jag vid klagomål?
Vi vill att våra kunder ska vara nöjda och få bästa möjliga service och rådgivning. Därför är dina synpunkter viktiga för oss. Om du är missnöjd vill vi gärna veta det så att vi får en chans att tillsammans med dig reda ut vad som har gått fel.
Vart vänder du dig vid klagomål?
Om du har klagomål att framföra kan du kontakta Samblas klagomålsansvarige via e-post, klagomal@sambla.se, ringa 0770-220180 eller skicka ett brev till:
- Sambla
- Box 5300
- 102 46 Stockholm
- Namn och kontaktuppgifter.
- Tjänst som klagomålet avser.
- Datum och tidpunkt då problem uppstod som föranledde klagomålet.
- Beskrivning av problem.
- Stödjande information/bevis.
- Allmänna reklamationsnämnden
- Box 174
- 101 23 Stockholm
- Telefon: 08-508 860 00
- Konsumenternas Bank- och finansbyrå
- Box 24215
- 104 51 Stockholm
- Telefon: 0200-22 58 00